niedziela, 27 stycznia 2008

Jak to się robi

I ja zobaczyłam również sztuczki, które wyprawia Piotr Tymochowicz z kandydatami na polityków, które tak naprawdę nie są żadnymi sztuczkami, tylko wiedzą z pogranicza psychologii i socjologii, może jeszcze czegoś, ale na pewno nie magii. Niestety, ci którzy powinni to oglądnąć, by być pewnych rzeczy świadomymi, czyli szara masa, podstawowy elektorat każdych wyborów, tego nie zobaczy..
Tak, film opowiada o polskiej rzeczywistości, o małej polskiej raczkującej fabryczce polityków. Takich fabryczek i fabryk w pełni rozwiniętych, nie brakuje przecież na całym świecie. I nie ma się co obrażać na Tymochowicza, ani na to, że wyznaczył sobie cel wykreowanie polityków na rzecz Samoobrony - taką sobie wybrał pracę - płacą mu, a on robi to czego od niego oczekują. To naszą rzeczą i interesem jest mieć świadomość jacy ludzie garną się do polityki, by umieć podczas wyborów odsiać ziarno od plew. Hm, co prawda to ziarno, nie zawsze jest najwyższej jakości, ale co zrobić. Film jest momentami bardzo brutalny – „musicie znać mentalność debila, by umieć zapanować nad tłumem”. I trudno się z tym nie zgodzić, widząc, radiomaryjny elektorat PiSu.

Zastanawia mnie na ile ten film był ustawiony przez jego twórców i bohaterów. Ile jeszcze gorszej prawdy przed nami utajono, żeby do końca nie obnażać i zatrzymać wylewający się z ekranu cynizm. Niektórzy filmowi kandydaci na polityków zrezygnowali z brataniem się wbrew sobie z Samoobroną. Ciekawe, czy zrobili by tak samo, gdyby nie byli filmowani.
Zastanawia mnie, czy faktycznie demokracja to najlepsza forma rządzeniai, mając na uwadze, ze są to rządy ludu, a lud to szara masa, żeby nie powiedzieć ciemna, czego doświadczyliśmy niedawno na sobie.
Ja już dawno przestałam być idealistką, więc film mnie specjalnie nie poruszył, nie przeraził. Stwierdzam, że dobrze, że powstał, może poruszy niektórych jeszcze żyjących idealistów przed kolejnymi wyborami i zdecydują się oni w nich uczestniczyć, by dodać kolejny kamyczek do tamy zatrzymującej nawałnicę szarej masy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz